måndag 20 april 2009

jag går igång på, eller Inspiration - del 2

Hela dagen har varit en under-täcket-dag. Regntunga skyar osv.
Har inte vetat hur jag ska komma förbi det. Försökt sysselsätta mig, tänka de bra tankarna, peppa mig själv. Inget har funkat. En sån där dag då det är tungt på axlarna och jag vill verkligen på riktigt lägga mig under täcket och läsa eller ännu bättre - sova hela tiden.
Runt klockan nio kvällstid kommer räddningen. I form av flermannabandet Svenska Akademien. Random låtspelning ger mig 'En bättre värld'. Tack random.
Jag har väl aldrig mått så bra av musiken. Och texterna! Måste höras för att kunna uppleva känslan. Jag tas tillbaka till de svängande massorna på konserterna. Ibland hoppas det också. Det är kärlek i luften hela tiden. Glädjespridande skåningar (bland annat) med tänkvärdheter så sanna (utan att man känner sig som en sämre människa för det...) att man inte kan annat än att bli inspirerad att ge sig ut på gatorna och göra skillnad. Vilken slags skillnad får man själv bestämma...bara gör nåt. GÖR NÅT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar